torsdag 24. april 2014

Tutorial på pynting av påskeegg


Bedre sent enn aldri :) Endelig on line for å legge inn nytt innlegg. Lovet noen av dere en tutorial på hvordan jeg pyntet det forrige egget jeg la inn før påske. Blir noe lignende. Dette er et papp egg, stående fra Panduro.


Først så malte jeg det med litt rosa maling i gesso inni.


Hadde en tapet som jeg rev i små biter før jeg limte på utsiden av egget med Mod podge.



Da det var tørt, så fikk det et lag med hvit maling.


Til pynt så limte jeg metalltape på et akvarell ark. Stanset ut med Sizzix Tattered flower dies. Så la jeg de i en embossing folder for å lage mønster.


Så fikk blomstene et lag med hvit maling.


Så hadde jeg på litt lilla maling, før jeg tørket av noe.



Dette er malingen jeg brukte. (Fra april kitet fra Scrapomania).


Tilslutt syntes jeg at det ble for lite farge (over), så jeg sprayet med litt Dylution spray etterpå (under). Limte de sammen to og to for å lage blomster.


Limte en farget bling i midten og limte på litt sølv glitter/pulver fra Plantasjen rundt. (under)




Til slutt brukte jeg svamp og litt sølv "sverte" på egget for å få fram strukturen.


Limte de ulike blomstene på toppen av egget.


Håper dere likte denne tutorialen.
På det forrige egget brukte jeg tissue paper fra Tim holzt på egget og på papiret før jeg stanset ut blomstene. Farget alt med forskjellige Dylution spray før de ble limt sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar